· 

stap voor stap: Liefde

Een nieuwe categorie! Ik laat je zien hoe ik stap voor stap een ontwerp heb gemaakt. Als je het leuk vind kun je het proberen na te maken. Ik vertel je welke materialen ik heb gebruikt en welke stappen ik heb genomen om tot dit ontwerp te komen. Gaat het je te snel? Kijk of je zelf een tussenstapje kunt vinden! 

Wat ik gebruikt heb: een geo, een gum, een micron 01, een mechanisch potlood en mijn favo: de pentel ultrafine advance. De micron 01 is iets dunner, maar de punt van de pentel is flexibeler. 

Stap 1: Ik trek een lijn met mijn geo en schrijf het woord LIEFDE. Je ziet al dat ik de lijn niet helemaal aanhoud. Ik gebruik deze meer als leidraad en laat ongeveer om de letter op of onder de lijn uitkomen. Je ziet wellicht ook dat ik heel wat gegumd heb, ik schrijf het woord eerst en verbeter (schets) vervolgens hoe ik het mooier vind. Een combi tussen schrijven en tekenen dus. 

Stap 2: Ik verdik alle lijnen. Ik schets en gum nog veel, omdat een lijn soms beter uitkomt op een andere manier. Veel kijken en verbeteren dus! 

Stap 3: Ik trek de verdikkingen over met de pentel fineliner. Even laten drogen en dan de potloodlijnen weggummen.

Stap 4: Ik teken eerst met potlood de schaduwen en trek ze daarna over met de micron, met een dunnere punt zodat het mooi overgaat in de lijnen die al op het papier staan. 

Stap 6: ik kleur de schaduwen in en teken er wat hartjes bij. 

 

Ga jij dit ook maken en delen op social media? Tag me dan of gebruik #letterfabriek, zodat ik het ook kan zien! 

Lukt het toch nog niet zo goed, heb je meer tips of oefening nodig? Geef je op voor een workshop of koop het letterschrift in de shop! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Lola (donderdag, 28 maart 2024 07:11)

    ik heb geen commentaar ik vind het heel leuk en het is makkelijk te maken ook al ben ik een kind