· 

Trend: daily handlettering

Jup, dit krijg ik regelmatig om mijn oren geslingerd. Ik denk dat dat ik een goed voorbeeld geef, door te ondernemen en mijn droom te volgen, maar blijkbaar zien de mini-mensen in ons huis vooral dat ik er 'alweer niet ben.' Niet te serieus nemen natuurlijk, ik vond het grappig om deze uitspraak te handletteren! 

 

Handlettering is natuurlijk heerlijk om te doen, vooral als je een nieuw lettertype hebt gezien dat je dolgraag wil uitproberen. De vraag is alleen, wat ga je nu weer schrijven? Herkenbaar? 

Ik weet het soms echt niet. Onlangs schreef ik al over journaling, dat is natuurlijk ideaal voor schrijfinspiratie. Het kan mij echt niet altijd iets schelen welke woorden ik maak, ik wil gewoon schrijven en tekenen. Ik zie om mij heen dat ik echt niet de enige ben die soms random woorden of uitspraken gebruikt om maar te kunnen handletteren. 


Het leuke van daily handlettering is dat je alles kunt gebruiken om te handletteren. Een boodschappenlijstje, een gekke uitspraak van een kind of een telefoonnummer! Just go for it. Het hoeft ook niet persé in een lijstje of op een kaartje voor iemands verjaardag, dat is nou net het leuke aan daily handlettering. Je kunt dus net zo goed de potloodlijntjes en ingewikkelde compositie achterwege laten en gewoon gaan freestylen. Eigenlijst is dit net zoiets als de doodles die je vroeger maakte in je agenda tijdens die saaie les, of deed ik dat als enige? 

 

Je kunt een boekje gebruiken voor jouw daily handlettering, maar je kunt ook restjes papier gebruiken. Je kunt ervoor kiezen om papier met een structuur te gebruiken, zodat je daarmee oefent, maar je kunt het jezelf ook gemakkelijk maken en superglad papier gebruiken. Zo ontdekte ik tijdens het daily handletteren dat kalligrafie papier van Rodia echt heerlijk is om op te tekenen. Mijn lijnen werden er heel smooth van! 

 

Ik daag je uit om lekker te gaan freestylen. Is er iets dat je opvalt of dat je moet onthouden? Een tandartsafspraak of een boodschap? Freestyle erop los en wie weet wat jij daarmee ontdekt! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0