· 

DIY juf of meester cadeau

Heb je op het laatste moment nog een cedeau-idee nodig of heb je -net als ik- nog even de tijd? De vroege mazzelaars hebben nog een week de tijd en de noorderlingen hebben nog drie weken te gaan. Een presentje aan het einde van het schooljaar is leuk om te geven (voor de kids natuurlijk) en ik kan je uit ervaring vertellen dat het als juf heerlijk is om cadeautjes te krijgen. Dit hoeven echt geen grote dingen te zijn, maar het krijgen van cadeautjes geeft zo'n warm gevoel. Juffen en meesters leven sowieso van schooljaar naar schooljaar. Het einde van een schooljaar voelt veel meer als een einde dan 31 december. 

 

Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat zo'n cadeautje echt niet groot en duur hoeft te zijn. Liever niet zelfs. Een fotocadeau met de foto van jouw kind erop lijkt misschien een heel goed idee, maar uiteindelijk heeft zo'n juf of meester elk jaar een nieuwe klas. Stel je even voor hoe een keukenkastje eruit zou zien met allemaal fotomokken. Ik probeer altijd een presentje te bedenken dat persoonlijk voelt, maar ook een gewoon gebruiksvoorwerp is waar je altijd iets aan hebt. Een plantje voor in de tuin of op het balkon is bijvoorbeeld perfect. Of een plantje voor in de klas! Je kunt zoiets heel makkelijk persoonlijk maken. 

Je kunt ervoor kiezen om de pot te beschilderen of je koopt een pot, beschilder die met schoolbordverf en schrijf daar weer een tekst op. De juf of meester kan de tekst vervolgens weer veranderen. Je kunt het geheel opleuken met een prikker. Print bijvoorbeeld een foto van jouw kind uit (of de hele klas!) of laat jouw kind zo'n verfhan afdruk maken, plak deze op een prikker en voilà. 

 

Heb je geen tijd meer? No worries! Gebruik gewoon mijn printable. Knip de vorm uit, lijm op de binnenkanten, stop er een prikker of een rietje tussen en je bent helemaal klaar! 

Laat je me weten wat jij hebt gemaakt? Tag me op Facebook of instagram, ik vind het superleuk om jouw creatie te zien! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0