· 

review: Edding outline set

Misschien volg je mij al langer en wist je al dat de micron fineliner, die zo ongeveer iedereen gebruikt bij handlettering, niet mijn favoriet is. Sterker nog: ik gebruik ze alleen maar bij projecten met waterverf. Edding stuurde mij hun outline set op om uit te proberen en ik heb ze uitgebreid getest! 

In de set zitten drie fineliners (Edding 1800 profipen) en een gel roller. De fineliners hebben de maten 0.1, 0.5 en 0.7. Op internet lees ik dat deze maten overeenkomen met de diktes van de lijnen. De penpunt is in metaal gevat en de inkt is lichtvast en waterbestendig. Precies wat ik zoek in een pen! 

De diktes van de penpunten zijn ideaal om de handlettering variaties te maken die je zo graag wil. Normaal gesproken grijp ik vaak naar mijn pennen met dunne puntjes, maar de 0.7 fineliner uit deze set is wel heel fijn! De punt geeft gelijkmatig inkt af, ik trek er prachtige gelijkmatige lijnen mee. Ik werk niet heel langzaam, dus een dikkere punt geeft snel haperingen bij mij, vooral dikkere microns doen dit. De 0.5 geeft een mooie medium lijn die je overal wel kunt toepassen en de 0.1 is lekker dun. Je kunt deze pennen ook goed gebruiken om kleine vlakken in te kleuren, ze geven echt goed inkt af. 

 

De inkt uit de gel roller is ook goed gepigmenteerd. Ik ben onder de indruk van zijn prestaties! Helaas veegt wel alle inkt van mijn papier af als ik over mijn tekst gum. 

Zijn ze echt waterproof? Ook dat heb ik getest en je ziet het, watervast! Deze pennen kun je dus ook heel goed gebruiken bij projectjes met waterverf of als je wil gaan blenden met brushpennen. 

 

Mijn eindconclusie is dan ook: Move over Micron! There's a new favorite in town! 

De microns gaan uit mijn etui en dit setje blijft erin. Sinds ik deze pennen heb, heb ik al mijn fineliner klusjes met deze pennen gedaan en ik ben er super tevreden over! 

 

Je kunt de outline set hier kopen en de pennen koop je los hier

Reactie schrijven

Commentaren: 0