· 

DIY krijtbord plantenpotjes

Mijn moeder pilea had alweer baby pilea's gemaakt. Tijd om te stekken! Ik heb echter al drie pilea's in huis, dus deze ga ik even grootbrengen en dan meenemen naar mijn werk. Voor de potjes was ik op zoek naar een low-budget oplossing en dacht ineens aan het juffencadeau dat de dochter aan het einde van het schooljaar aan haar juffen gaf. Vanaf een jaar of 10 kan jouw kind dit dus ook gewoon zelf maken! 

 

Wil je meer weten over de pilea en hoe je deze moet stekken, kijk dan even hier!

Stappenplan

Stap 1: verf je potje met krijtbordverf. Ik heb dit standaard in huis, mijnes is van Kawei. Verf twee lagen. Ik laat het een nacht drogen.

Stap 2: Schrijf of teken op je potje met krijt of met krijtbordstift. Ik wil het krijtbord effect benadrukken, dus ik kies voor krijt. Dit veegt natuurlijk wel als een malle, dus bedenk goed of je dit wil. Je kunt eventueel ook fixeren met een lak. Als het een cadeau is wil je wel dat de tekst of tekening blijft zitten, dus dan zou ik gaan voor krijtbord stift. 

Stap 3: vul je potjes met aarde. Heb je met krijt gewerkt? Doe dan heel voorzichtig! Als laatste zet ik mijn baby plantjes erin en ik zet ze in het licht. Over een week of 3/4 zullen ze groot genoeg zijn om de vensterbank op mijn werk te sieren. 

In totaal was ik € 2,50 kwijt aan de potjes. De verf had ik al en ik heb wat potgrond gebruikt uit de schuur. Echt een superbudget cadeau of gewoon als woondecoratie. Ken jij iemand met een Pilea? Vraag dan gewoon om een stekje! Mijn pilea maakt regelmatig baby's. 

 

Vond je deze DIY leuk? Check dan ook even deze DIY borrelplank, ook al zo makkelijk om te maken! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0