· 

Raamtekenweken! (en mini review)

De raamtekenweken zijn gestart! Ik kreeg een paar dagen geleden enorm leuke post van Edding, een setje krijtmarkers en uitleg over raamtekeningen. Geef mij een setje stiften en ik ben helemaal enthousiast hoor, ik kon echt niet wachten. 

 

Als ik jou was zou ik zeker meedoen aan de raamtekenweken, je kunt namelijk enorm toffe prijzen winnen! Je kunt een jaar lang gratis ramen wassen winnen (Yay!) of een mega Edding goodies pakket. Er zijn echt veel prijzen, dus ik zou zeker even de site checken. En meedoen is super simpel. Maak een raamtekening, post een foto op instagram met #raamtekenweken en je doet al mee! Ik tekende ook letters op de ramen in onze binnendeur, leuke binnenkomer! 

Kun je zelf niet zo goed bedenken wat je op het raam wilt tekenen of schrijven, of wil je gewoon de hele straat laten zien hoe ontzettend creatief jij bent? Download dan één van de sjablonen van de website van de raamtekenweken. Je kunt het printen, aan de buitenkant van het raam plakken en tekenen maar! Heb je niet een heel vaste tekenhand, maar wil je een eigen ontwerp op je raam zetten? Teken dan eerst op wit papier, plak dat papier aan de buitenkant en alleen nog even overtrekken. Het is echt niet zo moeilijk als je misschien denkt! 

Tips

Op de raamtekenweken website staan al flink wat tips, maar ik heb er ook nog een paar voor je. Wil je schrijven? Plak op de buitenkant van je raam een strook tape en je hebt een rechte lijn om aan te houden. Wil je de kalligrafieletter tekenen, waarbij je de lijnen omlaag dikker maakt? Doe dat dan meteen en schrijf niet eerst de hele letter af en al helemaal niet het hele woord. Je kunt absoluut niet met je hand op de tekening leunen. 

Review

Ik gebruik voor mijn krijtborden altijd de krijtmarkers van Uni. Dit was de eerste keer dat ik met de markers van Edding aan de slag ging. Ik begreep eerst niet zo goed wat ik met de gekleurde markers moest, maar voor een accentje is het wel leuk. De Edding marker laat iets minder makkelijk krijt los dan de uni markers. Ik duw het puntje altijd in op mijn hand, waardoor mijn hand vol met krijt komt te zetten. Bij de uni markers wordt mijn huid dan heel droog, bij de Edding markers was dit minder het geval. De Edding markers zijn veel makkelijker te verkrijgen, je koopt ze zelfs bij de Appie, dat is echt een pluspunt! De marker met het ronde puntje van Edding is €0,55 goedkoper dan de marker van Uni. Op het raam merkte ik niet veel verschil, maar voor mijn krijtborden blijf ik bij de Uni markers. 

 

Als je het setje met witte en gekleurde markers koop krijg je het boekje 'handlettering op ramen doe je zo' gratis cadeau!  

Ga jij meedoen aan de raamtekenweken? Ik ga zeker regelmatig de hashtag checken om te zien wat voor moois er op de ramen getekend is! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0