· 

Ikea Råskog trolley

Hoe kon ik ooit zonder deze fantastische trolley? Ik heb niet de luxe van een eigen werkkamer en dat vind ik helemaal ok, maar mijn spullen opruimen was soms wel een gedoetje. Ik had in de woonkamer een plank waarop allerlei dozen en bakjes stonden opgestapeld, meerdere etuis lagen en daaronder lag dan al het papier. Niet ideaal om iets te pakken en al helemaal niet ideaal om je spullen op te ruimen. Boven heb ik nog een grote kast met alle zakelijke materialen. Als ik daar iets van wilde gebruiken moest ik helemaal naar boven lopen, wat een inspanning ;-)! Ik had deze trolley al langer op het het oog en was dan ook héél bij dat ik deze voor mijn verjaardag kreeg! 

In de drie vakken kan ik mijn spullen goed ordenen en de bakjes die je er apart bij kan kopen orden ik mijn pennen en stiften. Mijn crayola's hebben een bakje, mijn brushpennen hebben een bakje, mijn handlettering pennen hebben er één en dan is er nog een bakje voor pennen zonder categorie, zoals lijmpennen. Mijn penselen staan bovenin in glazen potjes en daar liggen ook de spullen die ik voor het grijpen wil, zoals toiletpapier voor als ik teveel water gebruik. Op de tweede verdieping liggen al mijn verftubes, paletten en potjes inkt. Super overzichtelijk! Onderin ligt dan al het papier. Dat is natuurlijk wel opgestapeld, dus als ik een speciale papiersoort wil moet ik wel even zoeken, maar dit is al een enorme verbetering! 

 

Als ik aan het werk ben staat mijn trolley lekker naast mij. Een ander voordeel is dat de tafel niet meer vol ligt met spullen. Opruimen gaat veel sneller nu en als ik de boel uit het zicht wil hebben dan rol ik de trolley naar de gang en ik zet ik hem onder de trap. Ikea staat er natuurlijk om bekend dat zij spullen ontwerpen voor mensen met weinig ruimte, nou dat is met deze lifesaver echt gelukt. Bij al mijn andere spullen ben ik streng voor mezelf, ik moet gewoon zorgen dat ik niet zoveel heb zodat ik het netjes op kan ruimen, maar bij handlettering spullen lijkt die regel niet te gelden. De plank in mijn kast is nu gevuld met mijn handlettering boeken, die staan daar keurig te shinen én voor het grijpen! Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik heel blij ben met deze oplossing. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0