· 

Travelers notebook, wat is het en wat kun je ermee?

De term 'travelers notebook' of 'TN' kwam ik al vaker tegen, ik vond het vooral lange en smalle boekjes en het was me niet helemaal duidelijk wat ik ermee kon. Ik liet het dus even passeren. Tot ik weer op het punt stond om op reis te gaan en géén zin had om mijn bullet journal mee te nemen. Ik wilde wel graag tekenen, want eerlijk gezegd ben ik dat creatieve journalen alweer zat. Ik was aan het browsen op instagram en zag ineens deze leuke boekjes  met stipjes papier. Ik vind dat ideaal, want on the road heb je natuurlijk geen zin om met een lineaal in de weer te gaan om je compositie uit te lijnen. Ik kocht het gewoon, jup een impulsaankoop. Maar ik heb er bepaald geen spijt van! 

Dit is de omslag die ik heb gekocht. Er passen twee boekjes in (die boekjes heten inserts). Ik deed er 1 boekje in en twee vellen opgevouwen waterverf papier. Ik heb deze korte trip dit papier toch niet gebruikt, maar ik had ook niet veel tijd tussendoor. Het was een werktrip. Ik gebruik mijn fineliners en brushpennen, maar besloot het zwart-wit te houden. Ik gebruikte dus alleen grijs. De pennen drukken helemaal niet door, dat vind ik erg fijn. Het papier is dus dikker dan het papier van mijn bullet journal. Ik heb alleen tekeningen gemaakt, maar je kunt er natuurlijk jouw eigen draai aan geven. Als ik klaar ben stop ik het boekje weer terug in de omslag en mijn pennen passen ook binnenin. 

Ik heb niet alle tekeningen ter plekke gemaakt. Voor het beeld hierboven had ik bijvoorbeeld net de tijd om drie foto's te maken en toen moest ik weer door. Ik zorg ervoor dat ik alles op de foto zet dat ik wil gaan tekenen. Ik maak deze tekeningen echt voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te doen en omdat ik nog steeds (na ruim twee jaar) op zoek ben naar mijn eigen creatieve handschrift. De rest van dit boekje ga ik vullen met de tweede trip naar Oostenrijk, dan ben ik er iets langer en ben ik wel op vakantie. Ik ga zeker nog een aantal inserts kopen, want dit bevalt me beter dan bullet journaling. 

 

De insert kost €5,95 en kocht ik hier en de omslag kost €22,50 en kocht ik hier 

Let op dat deze een afwijkende afmeting heeft. Travel journaling is nog niet heel groot in Nederland, ik adviseer je om in verschillende webshops te kijken wat jou aanspreekt voordat je een journal gaat kopen. Er zijn ook heel mooie leren exemplaren te koop, deze hebben uiteraard ook een leren prijsje ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Marjolein (woensdag, 13 juni 2018 20:18)

    Leuke blog!!! Over een prachtige TN!

  • #2

    marta (maandag, 13 augustus 2018 16:26)

    Wat zijn de afmetingen van de omslag?