· 

Favo waterverf boeken

Wat is er nu leuker dan praten over aquarel materialen? Ik denk niets, maar misschien is het net zo leuk om te praten over aquarel boeken. Ik kan me gelukkig best inhouden als het gaat om het kopen van boeken, ik blijf toch een minimalist, maar ik ben wel echt fan van een tof waterverf boek. Ik ga in dit artikel mijn favorieten met je bespreken, ik hoop dat je er inspiratie uit kunt halen! 

1. The joy of watercolor

 

Hoewel ik niet van plan was een ranking te maken, dit boek hoort wel op de eerste plaats. Het is niet mijn persoonlijke favoriet, maar ik denk dat het iedereen -jij dus- zoveel plezier kan hebben met dit boek! 

 

Er staat zoveel verschillende projecten in dit boek, dat er voor ieder wat wils in staat. Je kunt ook iets proberen dat je nog nooit eerder getekend of geschilderd hebt. 

 

En DE reden waarom ik zo'n grote fan van dit boek ben: de stap voor stap uitleg is ZO goed, dat iedereen de projecten uit dit boek kan voltooien. Je hoeft de tekst niet te lezen, gewoon kijken en nadoen. Het lijkt zo simpel, maar de schrijver van dit boek heeft dit uitstekend gedaan. 

 

Ik heb eerder een review van dit boek geschreven, deze kun je hier nog eens nalezen. 

2. Watercolor with me, into the forest

 

Ik heb over dit boek nooit een review geschreven, omdat ik niet zo goed wist of ik er fan van was of niet, maar nu ik mijn favorieten behandel wil ik dit boek er toch in meenemen. Ik ben er niet zo enthousiast over als over The joy of watercolor, maar hij mag niet ontbreken. 

 

De reden dat ik niet mega enthousiast ben over dit boek is dat er geen stap voor stap beschrijving is. Je ziet alleen een eindproject. De eindprojecten zijn erg leuk, dat wel. 

 

Dana Fox beschrijft wel wat je moet doen, dit moet je dan lezen. Geen probleem, maar een stappenplan met plaatjes vind ik net iets fijner. 

 

Er komen binnenkort een nieuw boek uit van Dana Fox, Watercolor with me, in the ocean. 

3. Everyday watercolor flowers

 

Aan dit laatste boek moest ik ook even wennen. Het eerste boek van Jenna Rainy vond ik tof, everyday watercolor. Ik had verwacht dat ik over dit boek mega enthousiast zou zijn, want bloemen is nogal mijn ding. Ik had er echter meer van verwacht denk ik. 

 

Echter, nadat het een tijdje op de plank had gestaan, ging ik dit boek er toch bij pakken. Omdat er toch wat andere ideeen in staan dan die ik zelf bedenk. En soms is het goed om iets anders te doen. 

 

Kun je nog geen bloemen schilderen en wil je dit graag leren? Dan is dit boek perfect! Er staan stap voor stap illustraties in (yay!) en Jenna behandeld verschillende technieken. Je kunt dus leren op een iets meer realistische manier te schilderen, met eerst een potloodtekening en je kunt leren hoe je met een lossere stijl werkt, zoals ik graag werk. 

 

 

Ik koop Engelstalige boeken altijd via bol.com en ik merk dat mijn boeken er vaak sneller zijn dan bij bijvoorbeeld Amazon. Een extra tip dus! 

Behalve deze favorieten heb ik ook nog een review geschreven over 'Maak je eigen botanische prints'

 

Ik ben benieuwd welk boek jij op tafel gaat leggen voor een waterverf sessie! Laat het me weten op instagram of Facebook

Reactie schrijven

Commentaren: 0